Learn more
be part of the community
casa figueira.
A neighborhood designed for people: open, vibrant, safe, healthy and sustainable.
Walkable distances.
In one place, choose the way
you want to reside, work,
live and socialize.
International trend
implemented in cities
like Barcelona, London
and Hamburg.
Study, exercise
and have fun. in one single
place. with diversity
and synergy of uses.
Immersive experience in all the concepts of the neighborhood. Meeting place created for people to visit and get to know the Project. Event area for Developers, Neighborhood Association and Environmental Education.
Neighborhood Association
With an eye for the
ideals most precious
to the development.
Casa Figueira is a neighborhood aligned with the new times, adopting the most modern environmental, social and governance practices. It holds the AQUA – HQE Sustainability Certificate, integrated infrastructure and sustainable mobility elements, efficient water and energy use, selective waste collection, social responsibility, environmental protection, connectivity and collaborative economy. And all the initiatives will be administered and managed by a Neighborhood Association that will be created.
The members will be the occupants of the 66 lots for residential and commercial real estate developments (offices, hotels, schools, others) and their mission will be to ensure continuity in our socio-environmental commitments.
Street, square and park cleaning, security and maintenance.
Dialogue with government and neighbors.
Participation in
social actions.
Communication with residents, neighbors, regulars and government.
Activations through Events and Actions within the Neighborhood.
Management of
services aiming
for AQUA
Certification for
the operation.
A Iguatemi começa a vender neste ano lotes de um bairro planejado anexo ao Iguatemi Campinas, no interior paulista.
São 303 mil metros quadrados de lotes. Estão previstas cerca de 100 torres, com valor geral de venda (VGV) estimado na casa dos R$ 10 bilhões.
Campinas terá um novo bairro planejado em uma área que fica no entorno do Shopping Iguatemi, na Vila Brandina. O grupo que dá nome ao centro de compras, em conjunto com a Fundação Feac, está com um projeto para desenvolver um bairro construído ‘do zero’ na região que ainda possui áreas consideradas rurais, ocupando um terreno de 1 milhão de metros quadrados, área equivalente ao bairro da Vila Olímpia, em São Paulo. Leia mais.
Com o título “Novas Centralidades: o futuro das cidades”, o seminário se inspira no modelo urbano proposto recentemente pela prefeitura de Paris, batizado de “A Cidade em 15 minutos”. A ideia é oferecer um município, onde seja possível morar, trabalhar, cuidar da saúde, fazer compras e se divertir em um raio de distância tão curto que para atravessá-lo leve cerca de 15 minutos – e não duas horas como em São Paulo. Leia mais.
A Arq. Futuro de Cidades, que promove cursos e projetos. Com o seminário “Novas Centralidades”, Echeverri destaca a mobilidade como um dos temas centrais do debate. Em Medellín foram criados sistemas de transporte, incluindo teleféricos, a partir da infraestrutura disponível, o que resultou em rotas seguras para os moradores, principalmente os mais jovens. A questão, afirma o arquiteto, “é como geramos uma cidade sustentável, onde uma criança de 8 anos, de qualquer classe social, possa caminhar livremente e sem medo.” Leia mais.
O conceito de uma nova cidade deve ser a habilidade de coexistir com o planeta. Isso depende muito de política pública. Ela não pode se apoiar em planos de desenvolvimento ou, como dizemos em inglês, no “future perfect”. O decisivo é implantar estratégias possíveis para alcançarmos diferentes saídas de futuro e que permitam adaptações rápidas, diante das mudanças de realidade. Sei que é difícil na prática. Leia mais.